U okviru trećeg izdanja konkursa “Ideja za bolje sutra”, UniCredit Banka, UniCredit fondacija, Fondacija Ana i Vlade Divac i Smart kolektiv, su nedavno organizovali Medijski karavan.
Posećeno je pet, od ukupno sedam pobednika konkursa, kojima su dodeljena bespovratna sredstva u ukupnom iznosu od 40.000 evra. Ovom prilikom učesnici karavana su imali priliku da se upoznaju sa Udruženjem građana za borbu protiv trgovine ljudima i svih oblika nasilja nad ženama “Atina”, Udruženjem građana “Liceulice”, Udruženjem građana “Vunena”, organizacijom Inicijativom za socijalno osnaživanje i Udruženjem za podršku osobama ometenim u razvoju “Naša kuća”, koji su zahvaljujući edukativnim obukama, stručnoj podršci mentora i bespovratnim sredstvima, uspeli da unaprede svoje poslovanje.
Projekat „Zdrava bašta – Hidroponski centar za proizvodnju povrća“ je inicijativa Udruženja za podršku osobama sa smetnjama u razvoju “Naša kuća”. Zahvaljujući konkursu „Ideja za bolje sutra“ kompletna oprema za hidroponsko uzgajanje povrća: police, led lampe i merači parametara neophodnih za pravilan rast biljaka kao što su Ph vrednost, vlažnost, temperatura i koncentracija hranljivih materija u rastvoru su nabavljene. Takođe, Udruženje se preselilo u novi prostor gde su obezbeđeni odgovarajući uslovi za hidroponsko uzgajanje povrća. Više informacija možete pronaći na OVOM linku.
Anica Spasojević:
– Podrška koju smo dobili tokom ovog projekta je za nas bila vrlo značajna naročito u oblasti upravljanja finansijama i izrade marketinške strategije. Osim toga, uspeli samo da razvijemo inovativnu tehnologiju hidroponskog uzgoja bilja, angažovali agronoma i uveli više naših korisnika u poslove oko uzgoja bilja.
Organizacija Inicijativa za socijalno osnaživanje je zahvaljujući ovom konkursu uspela da unapredi svoju inicijativu „Chrono.rs“ koja podrazumeva proizvodnju mešavine brašna za hleb prilagođenu restriktivnoj ishrani (hrono, paleo, ishrana ljudi obolelih od dijabetesa). Pored toga, u razvoju je novi dizajn ambalaže proizvoda sa ciljem obezbeđivanja lakšeg pristupa velikim trgovinskim sistemima. Dodeljena sredstva iskorišćena su i za zakup većeg prostora u okviru industrijske zone grada, čime su objedinjene službe nabavke i prodaje. Više informacija možete pronaći na OVOM linku.
Valentina Bogdanović:
– Put socijalne ekonomije je zanimljiv, uzbudljiv i vraća lično mnogo više nego što je uloženo. Entuzijazam, male i velike pobede, velike i još veće ideje, prepoznati i uvaženi korisnici. Ovaj put nije lak, te se stoga uspeh računa duplo. Sredstva koja smo dobili zahvaljujući konkursu „Ideja za bolje sutra“ nam mnogo znače, ali više od novca nam znači prava partnerska podrška.
Udruženje građana „Vunena“ je zahvaljujući konkursu „Ideja za bolje sutra“ uspelo da sprovede svoj projekat pod nazivom „Vunena goes international“. Naime, nastupom na jednom od najvažnijih sajmova mode u Milanu u februaru 2018. godine, „Vunena“ je predstavila svoju najnoviju kolekciju i ostvarila odlične kontakte, čime su osigurane nove porudžbine, a pružila im se prilika i da istu kolekciju prikažu na sajmu mode u Londonu u julu 2018. godine. Više informacija možete pronaći na OVOM linku.
Milica Bainović:
– Za Vunenu „Ideja za bolje sutra“ je projekat od velikog značaja, jer nam je pomogao da ostvarimo međunarodne kontakte i omogućio plasman našeg proizvoda na inostrano tržište. Pored toga, program mentorstva bilo je veoma interesantno iskustvo kroz koje smo se povezali sa novim dobavljačima i drugim interesantnim ličnostima, ali je pre svega i sama saradnja sa mentorkama unapredila našu internu organizaciju i način poslovanja.
Udruženje građana „LICEULICE“ je uspelo da razvije online platformu za prikupljanje sredstava, da postavi internet prodavnicu i stranicu za donacije, kao i da proširi mrežu prodavaca na Novi Sad. Na taj način obezbeđeno je ekonomsko osnaživanje pripadnika marginalizovanih grupa i van Beograda. Više informacija možete pronaći na OVOM linku.
Nikoleta Kosovac:
– Mi smo mala organizacija s velikom misijom. Prema zvaničnim podacima, gotovo četvrtina stanovnika Srbije starijih od osamnaest godina živi u siromaštvu i nekom obliku stigmatizacije i/ili izolovanosti. Naši prodavci se ne mire sa svojim položajem. Iako su krenuli iz beznadežne situacije, oni su mnogo napredovali i svakodnevno naporno rade da bi pošteno zaradili i na taj način unapredili svoj položaj. Tražimo one koji mogu da im pomognu na tom putu, jer svako davanje više je nego što se može izbrojati u novcu. Sa druge strane, veoma nam je važno da imamo partnerski odnos sa donatorima, i onda stvari zaista postaju bolje, jer ih mi zajedno činimo boljim! Stoga nam je posebno drago da je potencijal udruženja Liceulice prepoznato i tokom konkursa „Ideja za bolje sutra“. Ova podrška će direktno uticati na život nekih od najugroženijih ljudi u Srbiji. Zajednički ćemo i dalje raditi na tome, jer su nam ciljevi isti.
Udruženje građana za borbu protiv trgovine ljudima i svih oblika nasilja nad ženama “Atina” je sredstva dodeljena tokom konkursa iskoristilo za unapređenje socijalnog preduzeća „Bagel Bejgl„, zapošljavanjem stručne osobe koja je razvila inovativne ponude za ketering, ali i unapređenjem brendinga proizvoda i razvoja dizajna ambalaže. Više informacija možete pronaći na OVOM linku.
Marijana Savić:
– Značaj konkursa “Ideja za bolje sutra” je višestruk – zahvaljujući finansijskoj podršci smo unapredile ponudu i podigle kapacitete socijalnog preduzeća, a posebno nam je važno što razvijamo i novu, “zelenu” ambalažu. Takođe, mentorski program nam je u mnogome pomogao prilikom definisanja nove komunikacione strategije i načina na koji želimo da predstavimo svoj rad. Najveći uspeh se ogleda u mogućnosti da nastavimo rad na ekonomskom osnaživanju naših korisnica koje imaju priliku da kroz socijalno preduzeće Bagel Bejgl steknu neophodne veštine i profesionalnu praksu koja im olakšava pristup tržištu rada.
Vest preuzeta sa: http://www.telegraf.rs/vesti/ekonomija/2967868-socijalno-preduzetnistvo-u-srbiji-u-zaletu-od-prehrambene-i-modne-industrije-do-medija-za-podrsku-najugrozenijim-kategorijama-stanovnistva