Najava: Impact conference 2020 u Sarajevu 4 - 6 mart

Treća po redu Impact conference 2020, kao jedinstveni događaj u centralnoj i istočnoj Evropi održaće se u Sarajevu od 04. do 06. marta 2020. godine.

Ovogodišnje izdanje Impact 2020 još jednom će okupiti donosioce promena u cilju umrežavanja, razmene ideja i zajedničkog stvaranja pozitivnih promena.

Nepostojanje dugih panel diskusija i paralelnih sesija, već koncept otvorenih razgovora, ćaskanja uz ognjište i jutarnjih kafa obeležiće Impact 2020. Ovaki uslovi stvaraju se da pruže jedinstvenu priliku za razgovore o inicijativama za društveni uticaj sa preduzetnicima, utijcanim investitorima i institucijama za podršku poslovanju u inspirativnom okruženju Brew Imperial Society i šarmantnim kafićima Sarajeva.

Impact conference organizuje sa sa ciljem stvaranja zajednice ljudi koji donose promene u centralnoj i jugoistočnoj Evropi. Od 2018. godine okupili kroz Impact conference okupilo se više od 500 impaktera. U Zagrebu na Impact 2018 su se delile ideje sa pionirima društvenog uticaja, poput Rohit Dave iz Tvilio Impact Fonda, Rodney Schwartz iz ClearlySo i Ewa Konczal iz EVPA. U Beogradu je po dijelili ideje s pionirima društvenog utjecaja, poput Rohita Davea iz Tvilio Impact Fonda, Rodnei Schvartza iz ClearliSo-a i Eva Konczal iz EVPA-e. Okupljanje na Impact 2019 u Beogradu, donelo je znanje i iskustvo od grupe nosioca pozitnivih promena kao što su Davide Batstone, vizionarskog osnivača i generalnog direktora kompanije Just Busines i Jeremy Nicholls iz kompanije Social Value International.

Više informacija o Impact conference 2020: trodnevnom programu, govornicima (učesnicima) i obezbeđivanju kotizacije možete pronaći na zvaničnom sajtu Impact 2020 – OVDE .

Najava: Impact conference 2020 u Sarajevu 4 - 6 mart Dalje

Program za održive biznise Smart Kolektiva – OTVOREN KONKURS

Program za održive biznise je novi program Smart kolektiva namenjen razvoju preduzeća sa jakim društvenim uticajem u Srbiji i njihovoj pripremi za impakt investicije. Učesnici programa će zajedno sa timom iskusnih biznis mentora, preduzetnika i investitora tokom pet meseci programa raditi na strategiji biznis razvoja i pripremi za impakt investicije u zemlji i inostranstvu.

Preduzeća sa najvećim potencijalom za dalji razvoj poslovanja i društvenog uticaja imaće priliku da apliciraju za inovativan finansijski instrument – beskamatnu pozajmicu u vrednosti do 50.000,00 EUR. Preduzeća će dobijenu investiciju vraćati bez kamate u periodu od 3 do 5 godina, prema dinamici prilagođenoj svakom posebnom preduzeću.

Program za održive biznise je deo Smart Impakt Fonda – Fonda za razvoj održive ekonomije koji će u narednih 5 godina investirati oko pola miliona evra u inicijative i preduzeća koja doprinose održivim i pozitivnim promenama u svojim zajednicama.Prijave za učešće u programu su otvorene do 31. januara 2020. godine do 23.59h.
Prijavljivanje za program se vrši putem >> ONLINE FORMULARA.
Više informacija i smernice za apliciranje su dostupni na ovom linku >> Smernice za učešće u programu.

Više informacija o planiranim programima u okviru Fonda za razvoj održive ekonomije, impakt investiranju i poslovanju sa društvenim uticajem, možete dobiti i na MeetUp događajima: Održivi biznisi i impakt investiranje koji će biti organizovani u Novom Sadu i Nišu:

1. Novi Sad – Meet Up: Održivi biznisi i impakt investiranje
Datum i vreme: 24.01.2020., od 12.00 do 13.30
Mesto: Privredna komora Srbije, Regionalna privredna komora Novi Sad, Narodnog fronta 10, II sprat, Plava sala

2. Niš – Meet Up: Održivi biznisi i impakt investiranje
Datum i vreme: 28.01.2020., od 17.00 do 18.30
Mesto: Deli prostor, Davidova 2a, Niš

ŠTA PREDUZEĆA DOBIJAJU U OKVIRU PROGRAMA:

STRUČNA PODRŠKA ZA RAST PREDUZEĆA
Kroz intenzivan program interaktivnih radionica i 1-na-1 mentorstva, preduzeća će analizirati i unaprediti svoj biznis model, razviti finansijske projekcije poslovanja, izveštaje o društvenom uticaju i prezentacije za domaće i strane impakt investitore.

TIM ISKUSNIH MENTORA i KONSULTANATA
Zahvaljujući iskustvu od 15 godina u podržavanju inicijativa i preduzeća sa jakim društvenim uticajem, Smart kolektiv je razvio konsultantsku i mentorsku mrežu koju čini više od 30 uspešnih preduzetnika, biznis eksperta i investitora.

FINANSIJSKI INSTRUMENTI SKROJENI ZA SOCIJALNA PREDUZEĆA
Prilika da preduzeća apliciraju za beskamatnu pozajmicu u iznosu do 50.000 EUR koja je skrojena prema meri svakog preduzeća, tako da istovremeno podstiče razvoj biznisa i društvenog uticaja.

POVEZIVANJE SA KOMPANIJAMA I PRIVATNIM SEKTOROM
Preduzeća će imati priliku da se povežu i razviju saradnju sa drugim organizacijama, preduzećima i kompanijama u Srbiji, koje posluju odgovorno prema zajednici i životnoj sredini.

POVEZIVANJE SA IMPAKT INVESTITORIMA
Prilika da se preduzeća predstave domaćim i stranim investitorima koji ulažu u preduzeća sa društvenim uticajem. Smart Kolektiv je deo vodećih Evropskih i svetskih mreža koje okupljaju impakt investitore i organizacije koje podržavaju rast i razvoj ekonomije sa društvenim uticajem.

MERLJIV DRUŠTVENI UTICAJ
Preduzeća će dobiti podršku da unaprede merenje i komuniciranje svog društvenog uticaja u skladu sa međunarodno priznatim metodologijama i ciljevima održivog razvoja.

KOME JE NAMENJEN PROGRAM:

Program je namenjen mikro i malim preduzećima, zadrugama i organizacijama iz Srbije, koja posluju najmanje dve godine i žele da razviju strategije daljeg rasta i finansiranja svog poslovanja. Prilikom selekcije preduzeća ocenjivaće se održivost biznisa, pozitivan uticaj na životnu sredinu i društvo, potencijal za rast poslovanja i društvenog uticaja, kao i organizacioni kapaciteti preduzeća.

Program je namenjen preduzećima koja posluju sa snažnom motivacijom da doprinesu rešavanju značajnih društvenih i ekoloških problema u našem okruženju: nezaposlenost, siromaštvo, nejednakost, pristup obrazovanju, klimatske promene, ruralni razvoj itd. Posebnu prednost imaće preduzeća koja imaju jasne i konkretne rezultate na planu društvenog uticaja, prikazane prema merljivim indikatorima.

Kroz program želimo da podržimo preduzeća koja žele da uvećaju svoj doprinos održivom razvoju društva kroz doprinos jednom ili više ciljeva u okviru  Agende 2030. održivog razvoja Ujedinjenih Nacija. Agenda se sastoji od 17 ciljeva održivog razvoja (Sustainable Development Goals) koji, na osnovu mišljenja preko osam miliona anketiranih ljudi, odgovaraju na ključne izazove sa kojima se svet danas suočava.

NAŠI PARTNERI:

Fond za razvoj održive ekonomije je pokrenuo i sprovodi Smart kolektiv, pionirska organizacija u oblasti socijalnog preduzetništva i društveno odgovornog poslovanja, sa preko 15 godina iskustva u podržavanju pojedinaca, organizacija i preduzeća koja doprinose održivom razvoju društva. Fond nastoji da pruži dugoročnu stručnu i finansijsku podršku socijalnim preduzećima u različitim fazama razvoja i da na taj način doprinese razvoju ekonomije sa pozitivnim društvenim uticajem. Program se sprovodi zahvaljujući podršci EFSE Entrepreneurship Academy – EFSE Preduzetnička akademija i EVPA – Evropske asocijacije za preduzetničku filantropiju.

Fond za razvoj održive ekonomije je pokrenuo Smart kolektiv uz podršku Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj – USAID, a sprovodi Koalicija za dobročinstvo koju prevodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Koaliciju čine Trag Fondacija, Fondacija Katalist, Smart Kolektiv, Srpski Filantropski Forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

 

Informacije o Otvorenom pozivu preuzete sa zvanične internet stranice SMART KOLEKTIVA, jedne od članica osnivačica Koalicije za razvoj solidarne ekonomije: ovde .

Program za održive biznise Smart Kolektiva – OTVOREN KONKURS Dalje

NAJAVA [Javna diskusija]: Međusektorska saradnja za razvoj socijalnog preduzetništva

Koalicija za razvoj solidarne ekonomije organizuje javnu diskusiju Međusektorska saradnja za razvoj socijalnog preduzetništva, koja će se održati u utorak, 26. novembra 2019, od 11.00h u Skupštini Grada Novog Sada (Žarka Zrenjanina 2).

Diskusija se organizuje u periodu zagovaranja za donošenje prvog Zakona o socijalnom preduzetništvu i izrade preporuka za kreiranje programa za razvoj socijalnog preduzetništva. Predstavnici civilnog, javnog i sektora socijalnog preduzetništva razgovaraće o potencijalima i značaju međusektorske saradnje za razvoj socijalnog preduzetništva.

Na panelu će biti reči o Nacrtu Zakona koje je izradilo i predložilo civilno društvo, o praksi kreiranja i implementacije programa za razvoj socijalnog preduzetništva u AP Vojvodini i postojećim načinima finansiranja socijalnih preduzeća.

Gošće na panelu biće:

  • Pavle Počuč, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam AP Vojvodina
  • Siniša Tešić, Klaster socijalnog preduzetništva Vojvodine

Panel će moderirati:

  • Dina Rakin, Koalicija za razvoj solidarne ekonomije

Javnu diskusiju organizuje Koalicija za razvoj solidarne ekonomije u saradnji sa Rersurs Centrom Građanskih inicijativa.

Koalicija za razvoj solidarne ekonomije (KoRSE) okuplja organizacije civilnog društva koje su aktivne na polju socijalnog preduzetništva i solidarne ekonomije u Srbiji, u cilju njihovog povezivanja i zajedničkog rada na razvoju ovog polja kroz udružene istraživačke, strateške, edukativne, praktično-podsticajne, promotivne i druge aktivnosti. 

Aktivnosti Koalicije za razvoj solidarne ekonomije sprovode se u kooperaciji sa Fondacijom Hajnrih Bel – predstavništvo Beograd.

NAJAVA [Javna diskusija]: Međusektorska saradnja za razvoj socijalnog preduzetništva Dalje

NAJAVA: Informativni i konsultativni sastanak sa akterima lokalne zajednice o razvoju socijalnog preduzetništva

Koalicija za razvoj solidarne ekonomije, Evrokontakt Kruševac i Građanske Inicijative sprovode Konsultacije sa akterima lokalne zajednice o razvoju socijalnog preduzetništva, koje će biti organizovane u četvrtak 24. oktobra 2019. godine, sa početkom u 12.00h u prostorijama Centra za stručno usavršavanje u Kruševcu.

Konsultacije će biti organizovane prevashodno u cilju predstavljanja teksta nacrta Zakona o socijalnom preduzetništvu i predloga mera podrške kreiranih od strane civilnog društva.

Pozivamo predstavnike socijalnih preduzeća, organizacija civilnog društva, predstavnike lokalnih vlasti i druge zainteresovane aktere lokalnih zajednica da se uključe u proces i nakon upoznavanja sa Nacrtom i merama podrške razvoju socijalnog preduzetništva, daju svoje predloge za unapređenje.

Stručni tim koji je radio na Nacrtu Zakona o socijalnom preduzetništvu sačinjen je od članova sastavnih organizacija koji imaju više od 10 godina iskustva u praćenju razvoja sektora, pružanju podrške razvoju, zagovaranju adekvatnog pravnog prepoznavanja i zalaganju za razvoj celokupnog ekosistema za socijalne preduzetnike. Proces izrade nacrta Zakona i mera podrške inicirala je i povela Koalicija za razvoj solidarne ekonomije. U izradi Nacrta učestvovali su i predstavnici Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED), Građanskih inicijativaEvrokontakta iz Kruševca, Grupe 484 i drugi zainteresovani predstavnici civilnog sektora, a uz podršku Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju u Srbiji (GIZ).

Nacrt zakona pruža optimalno rešenje u kome država definiše pojam socijalnog preduzetništva, ranjive grupe i oblasti od posebnog interesa, čime pokazuje da prepoznaje značaj socijalnog preduzetništva i socijalne ekonomije za društvo, a sa druge strane ostavlja sebi prostor da Programom, u skladu sa mogućnostima budžeta, u potpunosti planira podsticaje koje će dodeljivati tokom implementacije Zakona.

Za prijavu i dodatne informacije možete nas kontaktirati na zorana.milovanovic@emins.org ili 011/3640-174.

Prijave su otvorene do 12.00h u utorak 22. oktobra.

Aktivnosti Koalicije za razvoj solidarne ekonomije sprovode se u kooperaciji sa Fondacijom Hajnrih Bel – predstavništvo Beograd.

NAJAVA: Informativni i konsultativni sastanak sa akterima lokalne zajednice o razvoju socijalnog preduzetništva Dalje

Scroll to Top